Trouble Is A Friend











{24/09/2009}   Déjà-Vu

Am avut odată un aşa-numit déjà-vu.. a fost o senzaţie extrem de bizară.. de parcă eu nu mai eram eu, parcă pluteam deasupra corpului meu şi vedeam totul detaşat, dintr-o altă perspectivă.. ca şi cum îmi aminteam acele întâmplări şi nu le trăiam chiar în momentul respectiv. Cineva îmi spunea apoi că momentele de genul ăsta sunt foarte importante, că persoanele părtaşe la aşa ceva sunt menite a fi în viaţa noastră.

Dacă ne uităm în urmă, ne aducem aminte de unele momente ce par să nu fi fost reale.. persoane pe care le-am întâlnit doar odată în viaţă şi care apoi au dispărut fără urmă, rămânând doar amintirea, care şi aceea pare cumva ireală.. ca o excursie din care rămâne doar o poză la minut cu cineva pe care am întâlnit doar atunci sau o săptămână la ţară cu copilul şefului părinţilor, din care nu-ţi mai aminteşti nici măcar numele sau feţele copiilor de pe uliţa respectivă. Sunt momente şi persoane care dispar în neant, cam ca o carte pe care o citim în copilărie şi din care nu ne mai amintim decât ideea principală, care ne-a plăcut la momentul respectiv, dar nu am mai citi-o din nou sau am mai citi-o dar nu mai ştim cum s-o abordăm sau o tot amânăm..

Mai sunt şi acei oameni cu care construim numeroase amintiri şi care la un moment dat pălesc, dintr-un motiv sau altul.. Poate un vecin cu care am copilărit, poate un coleg, un văr sau o fostă iubire.. cineva care a însemnat ceva cândva şi care şi-a pus poate amprenta pe o trăsătură a personalităţii noastre. Distanţă, timp, schimbări, alegeri sau pur şi simplu nu au fost „meniţi” să rămână în viaţa noastră.

Însă dăm în viaţă peste persoane cu care formăm legături, cu care împărtăşim amintiri ce durează, persoane care ne rămân aproape chiar şi la sute/mii de kilometri distanţă.. Sunt persoane care se „agaţă” parcă în viaţa noastră şi care nu ne lasă să le „amânăm”. Astfel de persoane sunt cele cu care împărtăşim déjà -vu-urile.. Astfel de persoane ne fac să telefonăm, chiar după un an în care nu am vorbit mai deloc, ca să „catch up”, fără a părea ciudat.. Sau sunt persoane pe care am vrea să le păstrăm în viaţa noastră, no matter what, pur şi simplu pentru că ni se pare că suntem mai buni doar cunoscându-le.

Se spune că cine se-aseamănă, se-adună. E şi normal să ne atragă oameni cu care împărtăşim diverse interese. Majoritatea alegerilor din viaţa noastră sunt inspirate de personajele cu care ne confruntăm. În orice caz, persoanele din jurul nostru ne fac să fim cine suntem şi sunt curioasă dacă într-adevăr sunt omuleţi care ne urmăresc o viaţă întreagă şi, mai ales, dacă sunt aceiaşi din pomenitele „déjà -vu-uri”.

Iron Maiden – Deja Vu



Lasă un răspuns

et cetera
