Trouble Is A Friend











{10/05/2009}   Cops and Robbers

Suntem în spatele blocului sau în parc.. cert este că nu mai suntem noi.. De fapt da, suntem noi, dar ne-am întors cu vreo 10 ani în timp şi am uitat sau nici măcar nu aflasem încă de problemele lumii în care trăim.

Suntem mulţi şi vocile noastre de copii răsună în tot cartierul, încât fiecare părinte ştie unde se află copilul său.. Cineva strigă: „..99, 100! Cine nu-i gata, îl iau cu lopata” şi din depărtare se aud chicoteli.. Un omuleţ pe bicicletă este distras şi întoarce capul, însă vehiculul nu ştie traseul şi se îndreaptă spre trotuar de care se loveşte. Omuleţul se uită în dreapta şi în stânga să vadă dacă l-a observat cineva şi cu ochii puţin umezi îşi scutură genunchii de praful pătruns deja în rană. Sub un copac nişte fete pe o pătură şi-au întins prăvălia şi se ceartă cu doi băieţi care iar le-au mâncat corcoduşele verzi pe care acestea le „vindeau” pe frunze de salcie şi salcâm.

Mai târziu ne liniştim şi ne strângem la băncuţă, iar băieţii încep să spună poveşti de groază. Cineva, puţin speriat, pleacă spre casă căci îl strigă mama de pe geam. S-a făcut destul de târziu şi deja ne-am cam împuţinat..

Când mă uit în jur peisajul s-a schimbat. Mai văd una-două feţe.. şi acelea sunt schimbate. Am crescut, am luat-o fiecare pe drumul nostru şi ne mai întâlnim în vacanţe.. şi uneori nici atunci.. Ieşim şi acum în parc, dar cu alţi oameni. Şi acum râdem şi ne mai jucăm uneori, dar nu mai e la fel. Nu mai putem să ne bucurăm ca atunci de o zi însorită, că mai avem şi responsabilităţi. Din când în când mai uităm de ele şi mai facem câte o farsă, ne mai purtăm ca nişte copii.. Însă imediat se găseşte câte o persoană care să ne aducă aminte că suntem „adulţi” şi că trebuie să ne purtăm ca atare.

E adevărat că am intrat într-o altă etapă din viaţă.. la fel sau poate mai frumoasă.. Totuşi, uneori mai facem baloane din gumă de mestecat, le mai punem piedici sau le suflăm puf de păpădie celor din jur.. Suntem adulţi, da, dar printre toate seriozităţile cu care ne confruntăm zilnic, mai putem să ne şi jucăm puţin.

The Hoosiers – Cops and robbers



et cetera